Kto by sa na ňom mal zúčastniť? A aké sú moje dojmy z workshopu?
Nech sa páči, moje dojmy z workshopu z pohľadu markeťáčky a tiež odporúčania, pre koho by to mohlo byť zaujímavé a účelné. Viac informácií o UX workshope (hlavne o programe) si môžete prečítať v článku od Martina Majlinga.
Aké ženy chodia na takéto workshopy?
Moja motivácia bola jednoduchá, som interne zamestnaná na marketingu v IT firme. Tvorím firemný web, starám sa oň. UX sa v našom odbore skloňuje pomerne často. Veľakrát sa trápim tým, ako urobiť web zrozumiteľný, praktický (aj pekný). A keďže robím v IT firme, ktorá predáva vlastnú cloudovú platformu pre firmy, okolo UX sa teraz točí môj život neustále.
Očakávala som, že na workshope bude podobný typ žien ako som ja, čo sa úplne nepotvrdilo. Bolo nás 12 a zloženie bolo rôznorodé. 2 dámy prišli, lebo „žijú s ajťákmi a chcú im rozumieť“ Na moje veľké prekvapenie Martin ani okom nemrkol, vraj je to bežný dôvod.
Boli tam dátové analytičky, programátorky, grafičky aj marketingové špecialistky, ktoré chceli získať nové vedomosti a aplikovať ich do praxe.
Nečakajte zaručené rady na farbu tlačidiel na webe
UX workshop ponúka komplexnejší pohľad do problematiky. Neočakávajte zoznam UI tipov o vhodnej farbe tlačítok, ideálny vizuál úvodnej stránky alebo presný počet krokov vo formulároch.
Na workshope sa v prvom rade naučíte, ako nad vecami premýšľať a pomocou rôznych metód dostanete možnosť si všetko vyskúšať na praktickom zadaní.
Na workshope sme sa dozvedeli aj niekoľko zaujímavých a často až alarmujúcich zistení. Podľa štatistík až 33% návštevníkov opustí web, keď sa im zle ovláda.
V prvom rade sa musíte naučiť vytvoriť produkt (web, aplikácia, čokoľvek) a otestovať ho tak, aby ste po ceste nestratili cieľ. Pričom všetky produkty by mali mať cieľ len jediný, pomôcť zákazníkovi vyriešiť problém.
Vyskúšali sme si to na praktickom zadaní pri tvorbe mobilnej aplikácie.
Workshop mal 6 častí, na ktorých sme v podstate od úplnej nuly vytvorili prototyp mobilnej aplikácie. Počas tvorby produktu sme skúšali rôzne metódy ako Design studio alebo Crazy 8´s. Ich vysvetlenie a postupy si môžete vygoogliť, ale bez vyskúšania v praxi sú vám na nič. Praktické cvičenia sú jednou z hlavných náplní tohto workshopu.
Plusy a mínusy workshopu
S časovým odstupom viem workshop posúdiť o niečo objektívnejšie.
Plusy:
- Workshop bol naozaj workshop (dnes sa aj obyčajné prednášky nazývajú workshop, a pritom na nich nevytiahnete ani raz pero, papier alebo počítač). Každý deň sme si vyskúšali prácu v skupinkách aj samostatne na zadaných úlohách.
- Vďaka tomu, že sme použili viacero metód tvorby produktu, prototypovania a testovania, môžem si do praxe vybrať tú, ktorá mi najlepšie sadla. V tomto bol workshop skutočne komplexný.
- Workshop mi pomohol rozmýšľať nad webom jednoduchšie a priamočiarejšie. Snažím sa viac sústrediť na najpodstatnejšie veci a uvedomujem si, aké dôležité je dívať sa na veci z pohľadu používateľov a zákazníkov.
- Spoznala som zaujímavé ženy z IT aj marketingu. Sú to veľmi prínosné kontakty.
Mínusy:
- Večerné hodiny od 17.00 do 20.00 boli naozaj náročné pre pracujúcu osobu. Cítila som, že mi mozog nepracoval tak, ako by som chcela. Skutočne neviem podávať sústredený výkon 11 hodín denne (a neverím nikomu, kto tvrdí, že on áno). Napriek tomu to stálo za to.
Workshop odporúčam každej žene, ktorá sa našla vo vyššie uvedenom texte. Obzvlášť takým, ktoré láka UX ako odbor a túžia sa v ňom preškoliť. Tu si mohli naozaj vyskúšať, o čom je mravenčia práca UX dizajnéra, a či by ich bavila každý deň.
Zaujímavé štatistiky:
https://www.toptal.com/designers/ux/ux-statistics-insights-infographic
User Experience Stats 2020: What Do You Need to Know?
https://financesonline.com/web-ux-design-statistics/