Vyhľadať
Close this search box.
blog_ScratchMatch_2024

Talent, odvaha a cieľavedomosť. Súťaž Scratch Match má svoje víťazky!

Hlavným cieľom súťaže je motivovať dievčatá na základných školách k objavovaniu sveta technológií prostredníctvom hier, príbehov a animácií vytvorených v programovacom jazyku Scratch. Do ôsmeho ročníka prihlásilo spolu 42 individuálnych súťažiacich a 9 tímov dievčat.

Dievčatá zápolili v dvoch vekových kategóriách – od osem do jedenásť rokov a od dvanásť do pätnásť rokov. Spektrum tém ich prihlásených projektov bolo pritom rôznorodé: od starostlivosti o virtuálne zvieratko až po premyslený zber žiab, akúsi hernú simuláciu každoročnej dobrovoľníckej aktivity školákov, pomáhajúcich žabám bezpečne prejsť cez cestu. Medzi hrami zažiarili aj vlastivedné, vedecké a kultúrne témy či dobrodružstvá pri plnení úloh v Egype alebo pri pátraní po stratenej AVE. Tá je zároveň symbolom súťaže a virtuálnym avatarom hier, vytvoreným v programe Scratch.

Kvalita súťažných projektov každým rokom rastie

Súťažiace dievčatá a tímy v prihlásených prácach predviedli nielen svoje inovatívne nápady, ale aj obdivuhodné technické zručnosti: „Je skvelé vidieť, ako z roka na rok narastá záujem dievčat o súťaž Scratch Match a spolu s ním rastie aj počet a kvalita prihlásených súťažných projektov,“ konštatuje hrdo po sobotňajšom vyhlásení výsledkov obzvlášť silného ročníka riaditeľka Aj Ty v IT Petra Kotuliaková.

Zásluhu na tom, že v tomto ročníku mohla odborná porota vyberať až z 51 prihlásených projektov patrí partnerom súťaže . spoločnostiam  Accenture, Deutsche Telekom IT Solutions, Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie a EPAM, ktorým záleží na podpore vzdelávania a raste talentov dievčat.

Pre tých, ktorí sa zatiaľ so Scratchom nestretli, sme ponúkli online workshopy a workshopy na školách, prostredníctvom ktorých sme vyškolili  až 650 dievčat z celého Slovenska. 

Vízia Aj Ty v IT sprístupňovať digitálne zručnosti a cestu do IT ženám a dievčatám sa aj takouto interaktívnou a zábavnou formou postupne pretavuje v realitu.

Odborná porota rozhodla

O víťazkách rozhodovala porota v zložení Petra Rejchrtová zo spoločnosti Accenture, Ladislav Kočiš z Deutsche Telekom IT Solutions, Matej Štefánik z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie a Mária Štefanková z Aj Ty v IT.

V kategórii staršie dievčatá jednotlivkyne zvíťazila Viola Lepejová s hrou Super Tic Tac Toe, ktorá sa súťaže zúčastnila už po tretíkrát a v tomto roku zabodovala s vylepšenými piškvorkami. Z tímových prác v kategórii starších dievčat sa k prvému miestu preprogramovali Lea Kőmívesová, Emma Nagy a Liliana Žatková, ktoré sa pohrali s témou Mačky Egypta. Najlepšie umiestnenie v kategórii jednotlivkýň medzi mladšími dievčatami získala Dorota Cibulová za hru Cesta na koncert, v ktorej oživila legendárnu skupinu The Beatles.

Kompletné výsledky Scratch Matchu 2024

Kategória: Mladšie dievčatá (8-11 rokov) – jednotlivkyne                                   

1.miesto  Dorota CibulováCesta na koncert
2.miesto  Adela Mária DankováMoje zvieratko
3.miesto  Mária OláhováSlepé mapy


Kategória: Mladšie dievčatá (8-11 rokov)
– tím

2.miesto Pekárôčky
(Nela Slivková, Hana Tonhauserová, Ester Jaroslava Švirlochová)
3.miesto   Stupavské trio
(Nela Šimuničová, Kristína Mrázová, Viktória Bubničová)


Kategória: Staršie dievčatá
(12-15 rokov)– jednotlivkyne

1.miesto – Viola Lepejová – Super TicTacToe
2.miesto – Hanka Hvolková – Science Quest
3.miesto – Rebeka Sameková – Prvá pomoc
3.miesto – Barbora Cichá- Tablet Simulator

Kategória: Staršie dievčatá (12-15 rokov) – tím

1.miesto  Mačky Egypta
(Lea Kőmívesová, Emma Nagy, Liliana Žatková)
2.miesto  Villafi
(Szófia Sántha, Lilla Bezák, Vivien Danielle Schlosser)
3.miesto  MSGA Girl
(Edit Cehelská, Bánóová Zita, Júlia Ádámová)

 

Ako to na finále súťaže Scratch match vyzeralo, si môžete pozrieť tu.

                                    

 

Partneri súťaže