Vyhľadať
Close this search box.
blog-microtour

Ako sme s micro:bitmi precestovali Slovensko

Ako namotivovať deti a školy, ktoré ešte nepoznajú alebo nepracujú s micro:bitom? Čo zaujme stredoškoláčky natoľko, že si budú chcieť s nami niečo nakódiť? A ako zaujať dievčatá, ktoré už v minulosti s micro:bitom pracovali, ale chceme ich pošťuchnúť, aby pokračovali ďalej?

Toto všetko boli otázky, ktoré sme si začiatkom uplynulého školského roka kládli a pri plánovaní  programu ENTER sme ich zahrnuli do našich úvah. Odpovede na ne nájdete v našich výsledkoch.

Cestovanie s Micro:tour

Keď sme premýšľali nad aktivitou, ktorou by sme vedeli zachytiť naraz čo najviac detí na školách, kde sa ešte s micro:bitom nezoznámili, chceli sme im dopriať  celkom iný zážitok na aký sú zatiaľ v počítačovej učebni zvyknutí. Sprvu nám napadla úniková hra, s ktorou by sme vrámci našej micro:tour precestovali Slovensko. Postupne sme však pôvodnú ideu pretransformovali do micro:bit Labyrintu, kde s pomocou micro:bitu žiačky a žiaci riešili rozličné úlohy. Výhodou micro:bitu je, že deti spoznávajú jeho základné funkcie aj bez toho, aby  k tomu potrebovali počítač a učebňu. A preto sme celú vyučovaciu hodinu trochu rozpohybovali a predstavili tak funkcie od displeja, tlačidiel až po zapájanie obvodov inak. Ako to celé funguje si môžete pozrieť nižšie vo videu. Ak vás projekt zaujal a chceli by ste do projektu ENTER zapojiť aj vašu školu, napíšte nám na: [email protected].

 

ENTER hackathon

Dva víkendy na prelome zimy a jari sme si vyhradili aj pre stredoškoláčky. Na podujatiach ENTER hackathon sme strávili piatky po škole a soboty aplikovaním znalostí o elektrických obvodoch a programovaním do rozličných svietiacich, blikajúcich a hrajúcich módnych doplnkov a hračiek. Najväčšia výzva sa napokon neukázala byť kreativita (tá nikomu nechýbala) ani programovanie, či základy fyziky, ale našívanie vodivej nite. Aj po detailnom prototypovaní a nákresoch sa nám niť trochu plietla, uzlila a celkovo spôsobovala starosti, kvôli čomu sme museli viaceré výrobky prerábať či opakovane opravovať. Výsledky však stáli jednoznačne za to!

 

ENTER workshopy na školách

Od motivačných profesijných dní až po oživenie bežných hodín informatiky – od základov až po komplikovanejšie projekty s rozšírenými sadami. Na školách sme v uplynulom školskom roku pripravili workshopy rôznej náročnosti pri rozličných príležitostiach. Ak by sme mali byť celkom presní, tak projektová manažérka Lenka Krajčíková napočítala neuveriteľných až 118 podujatí: „Vďaka podpore spoločnosti Telekom a projektu ENTER sme v uplynulom školskom roku s micro:bitom zoznámi 2300 detí. Programovali sme samozavlažovacie kvetináče, vyrábali elektronické módne doplnky, hrali sme sa Labyrint na podujatiach micro:tour, pred Vianocami sme programovali blikajúce vianočné stromčeky a mnoho iného.“ Najobľúbenejším workshopom aj v tomo roku zostalo programovanie samozavlažovacieho kvetináča. Aj keď viete, počítače a voda, občas sa to môže vymknúť z rúk. Tak nám držte palce aj v ďalšom roku. A čo lepšie, príďte si to na vlastné oči vyskúšať. Veríme, že si na vás pripravíme ešte onakvejšiu vodnú vychytávku.

 

 

Projekt ENTER podporil, nadačný fond Telekom v Nadácii Pontis.