Únikové a logické hry
Jedným z hlavných trendov boli únikové a logické hry, ktoré spájali príbeh s riešením úloh. V týchto hrách sa hráčka sa často ocitla v situácii, z ktorej musela nájsť cestu von. Mohla byť unesená mimozemšťanmi, uväznená na starobylom hrade alebo sa prebúdzať v podivnom sne. Aby sa dostala ďalej, musela hľadať indície, riešiť hádanky a interagovať s prostredím. Tieto hry boli napínavé, dôvtipné a často vizuálne zaujímavé. Zaujímavým prístupom bola aj úniková hra zasadená do sna, kde hráčka musela zbierať stopy, aby zistila, kde sa jej sen odohráva.
Hry zamerané na učenie
Silné zastúpenie mali aj vzdelávacie a edukačné hry, ktoré hravou formou rozvíjali matematické či logické schopnosti. V jednej hre napríklad lietajúca mačka zbierala správne výsledky príkladov. Ďalšia hra bola rozdelená do troch častí. Najprv hráčka hľadala čarovné postavy, potom riešila kvíz a nakoniec musela správne zaradiť postavy do jednotlivých kategórií. Tieto hry ukázali, ako dobre sa dá prepájať učenie so zábavou.
Dobrodružné a príbehové hry
Niektoré projekty stavili na silné príbehy a dobrodružstvá. Veľkú pozornosť si získala hra, v ktorej hlavná postava Ava cestuje do ríše bohov v starovekých Aténach a musí plniť úlohy, aby sa vrátila späť. Ďalšia hra rozprávala príbeh vlka, ktorý sa vydal zachrániť svoju stratenú sestru a čelil pritom mnohým prekážkam. Tieto hry vynikali svojou atmosférou a dôrazom na emocionálny zážitok.
Akčné hry a hry so zombíkmi
Zaznamenali sme aj inšpirácie populárnymi akčnými žánrami, ktoré sú často považované za „chlapčenské“. V akčnej hre od našej účastníčky sa hráčka bránila pred útokom zombíkov v štýle strieľačky. Tento typ hier ukázal, že dievčatá sa neboja siahať ani po dynamických témach a chcú tvoriť rôznorodé herné zážitky.
Oddychové a komunitné hry
Medzi projektmi nechýbala ani relaxačná simulačná hra, kde hráč mohol loviť ryby a socializovať sa so svojimi susedmi. Tento typ hry potvrdzuje trend inklúzie pokojnejších, komunitne orientovaných herných zážitkov.
Tvorivosť a odvaha skúšať nové veci
Celkovo bolo možné pozorovať výraznú tvorivosť a rôznorodosť v spracovaní tém, pričom mnohé projekty mali hlbšiu pointu, ktorá vás nútila sa zamyslieť nad ich zmyslom. Dievčatá do svojich hier vnášali nápady, fantáziu aj osobný pohľad na svet. Nebáli sa prepájať realitu s fikciou, skúšať nové formy, experimentovať so svojimi možnosťami a rozprávať príbehy, ktoré sú emocionálne pútavé. Ich projekty ukázali, že tvorba hier nie je len o technike, ale aj o emóciách, ktoré predáte hráčom, kreativite a chuti tvoriť niečo vlastné.