Vyhľadať
Close this search box.
ilu-no-dresscode-just-code

NO DRESS CODE JUST CODE

Zostaň sama sebou a objav svoju budúcnosť. V IT to budeš stále Ty!

Taký je claim novej celonárodnej osvetovej kampane „No dress code, just code“, zameranej na študentky stredných škôl, ktorú od dnes spúšťame. Jej cieľom je osloviť mladé dievčatá a ukázať im, že pracovať v IT má budúcnosť — je flexibilné, cool a má širokú perspektívu.

,,Aj lekárka či módna návrhárka dnes potrebuje robiť s databázami, rovnako ako influencer či dizajnérka webov. Žiaľ, na strednej škole sa to študentky ani ich rodičia nedozvedia. A už vôbec nie o moderných IT pozíciách ako sú napríklad dátová analytička, špecialistka na kybernetickú bezpečnosť, špecialistka na etiku AI, sieťová inžinierka, softvér testerka alebo webová administrátorka,“ vysvetľuje Petra KOTULIAKOVÁ, výkonná riaditeľka Aj Ty v IT. ,,Od kampane očakávame, že prelomí bariéry, ktoré medzi dievčatami a technológiami, žiaľ, často stoja.

 

Utajené možnosti

Kvalitné zručnosti a znalosti IT dajú každému konkurenčnú výhodu. Sú potrebné všade. Nová kampaň preto vysvetľuje, čo sa ukrýva pod názvami IT pozícií. Búra predsudky a stereotypy, ktoré prevládajú v spoločnosti pre nedostatok informácií. Každý pritom chce pre svoje deti len to najlepšie. Ako im teda zabezpečiť skvelú kariéru? Ktoré povolania majú budúcnosť? Aké možnosti IT naozaj ponúka?

,,Kampaň na sociálnych sieťach a priamo na školách sme pripravili s podporou spoločností Eurowag a Sygic a predstavuje spolu dvanásť IT pozícií. Slogan NO DRESS CODE, JUST CODE upriamuje pozornosť generácie Z a alpha na to, že je to oblasť, ktorá si nepotrpí na formálnych normách, ale na kvalitne odvedenej práci. Navyše, ponúka slobodu, veľké možnosti sebarealizácie a budúcnosť. Znalosti a digitálne zručnosti už dnes požadujú v každej dobrej firme doma, rovnako ako v cudzine,“ objasňuje Monika KAPRÁLIKOVÁ, marketingová riaditeľka Aj Ty v IT.

 

Aj dievčatá majú na IT talent

Jednou z tvárí kampane je Timea KLOPČEKOVÁ, vlaňajšia prvá laureátka nového prestížneho ocenenia IT Študentka roka. Motto talentovanej stredoškoláčky znie: „Žijem, dýcham, podnikám.“ Venuje sa grafickému dizajnu, spolu s kamarátmi založila startup Benly na tvorbu bezkontaktných vizitiek pre podnikateľov. Pracuje aj na projekte Ecolect, aplikácii na zber odpadu, s ktorou reprezentovala Slovensko aj na európskej súťaži študentských firiem GEN E. Ďalšími tvárami kampane sú spolužiaci Timey zo SPŠ Hálova a naše Security Girls, ktoré fungujú ako ambasádorky bezpečnosti vo svojich komunitách. Všetko sú to teda skutoční stredoškoláci a stredoškoláčky, ktorí vedia, o čom IT je – žiadni herci.

 

Alarmujúci prieskum — príležitosť na zmenu

Nová kampaň Aj Ty v IT je reakciou na výsledky prieskumu, ktorý organizácia uskutočnila v rokoch 2022/2023. Vyplýva z neho, že IT vzdelávanie na stredných školách je nedostatočné, nereflektuje potreby súčasného trhu práce a vývoja technológií. Stredoškoláci a stredoškoláčky digitálne zručnosti nadobúdajú skôr v súkromí.

Dôsledkom je: nezáujem o IT, štúdium i odvetvie ako také, čo ešte viac zosilňujú predsudky a stereotypy (napr. že sú nutné znalosti vysokej matematiky, IT nie je pre dievčatá a pod.) alebo nedostatok informácií. Stredoškoláci a stredoškoláčky, ich rodičia, ale ani študijní poradcovia nielenže nevedia, čo všetko pod IT patrí a aké možnosti ponúka, ale zároveň si neuvedomujú, že bez znalostí a skúseností informačných technológií pripravujú deti o budúcnosť.

Dúfame, že našou kampaňou naštrbíme predsudky stredoškoláčok ohľadom práce v IT a sprostredkujeme im potrebné informácie, aby nad ňou začali premýšľať. Profitovať budú nielen ony, ale aj my ako spoločnosť.

 

Partneri:

         

 

Mediálny partner: