Ako ste sa dostali do IT? Študovali ste IT alebo Vás k technológiám priviedol život?
Vyštudovala som kulturológiu, odbor, v ktorom som cez filozofiu, sociológiu, dejiny umenia a iné humanitné predmety v jednom balíčku skúmala „človeka ako súčasť komunity, spoločnosti“.
Vždy som ale mala aj technické nadanie, pamätám si, že ako 10-12 ročná som si riešila káblové prepájania rôzneho domáceho hardwaru, či opravila video prehrávač. J Počítačové hry ale aj bádanie v pokročilých nastaveniach Windowsu zase cibrili moje užívateľské vnímanie softwaru.
Po vysokej škole som začala pracovať v divadelnom prostredí, kde som aj tieto svoje samoučné IT zručnosti vedela celkom dobre využiť – divadlo potrebuje adminovať webstránku, riešiť zaseknutú tlačiareň, výpadky internetu, kolegovia a kolegyne majú e-mailové kontá, pracujú na počítačoch, v ktorých vždy čo-to nejde ako má, a keď príde na predaj vstupeniek – online predaj aj lokálny systém predaja cez software špecializovanej ticketingovej firmy je v dnešnej dobe jednoducho prínosné až nevyhnutné. A keďže som predaj vstupeniek mala komplexne na starosti, postupne som intuitívne nadobúdala stále viac vedomostí a zručností. Divadelné prostredie som jedného dňa opustila a prirodzene som začala pracovať práve v „ticketingu“.
Čomu sa v práci venujete?
Pracujem síce pre nadnárodnú spoločnosť, ale pre menšiu regionálnu pobočku, preto sa pohybujem na rôznych pozíciách – zákaznícka podpora (kupujúci aj organizátori), testovanie produktov z pozície užívateľa (desktop aplikácie, cloud systém, mobilné aplikácie), administrácia webstránok, písanie návodov, hardwarová údržba, manažovanie tímu predaja a kontroly pri konkrétnych podujatiach… V stručnosti zvyknem hovoriť, že robím „takmer všetko okrem kódovania“
Je skvelé, že vďaka mojej práci som zároveň zostala aj v kontakte s kultúrnymi inštitúciami a ich podujatiami a okrajovo som stále aj vo sfére, ktorú som vyštudovala.
Sú nejaké veci, ktoré vás vedia v práci nahnevať?
V práci sa málokedy hnevám. Mojou najslabšou stránkou sú situácie, kedy z mojej pozície už nemôžem urobiť vôbec nič, iba čakať až urgentné problémy vyriešia moji kolegovia vývojári a najmä, ak musím toto čakanie nejako odkomunikovať s klientom.
Čo Vám na IT vyhovuje v jednej vete najviac?
Práve v tejto oblasti sa mi darí využiť schopnosť analytického a systematického myslenia, čo sa asi najviac zíde pri testovaní a reportovaní bugov.
Myslíte si, že by malo byť v IT viac žien (prečo)?
Na základe vlastných skúseností to posudzovať neviem. Nevnímam dôvody, prečo by ich „malo byť viac“. Ale určite súhlasím, že negatívne vnímanie a prekážky by sme mali odstraňovať, najmä vlastným príkladom, aby sme mohli robiť to, čo nás baví.
Stretli ste sa s predsudkami voči ženám v IT?
Stretávam sa najmä s pozitívnymi reakciami, ktoré sú však, ako to vnímam ja, stále vlastne prejavom predsudkov.