S AT&T máme dlhú históriu – od organizovania Akadémie programovania, cez programovanie pre dievčatá či spoluprácu s technologickou knižnicou TechLib až po Girl’s Day, do ktorého sa spoločnosť aktívne zapája.
Ako vyzerala vaša kariéra pred tým, ako ste sa stali generálnym riaditeľom spoločnosti AT&T?
Do spoločnosti som nastúpil po vysokej škole (študoval som na Fakulte elektrotechniky a informatiky), začínal som ako predajca a postupne som sa vypracoval na obchodného riaditeľa. Neskôr som sa zviditeľnil vybudovaním obchodného oddelenia, ktoré podporovalo európskych obchodníkov. Takéto strediská som vybudoval aj v Ázii a Kanade.
Po približne 16 rokoch, na rôznych obchodných pozíciách, som chcel zmenu. Uchádzal som sa o pozíciu výkonného riaditeľa oddelenia podpory klientov a túto prácu som získal. Túto funkciu som vykonával 2 roky a potom ma poprosili, aby som reštrukturalizoval oddelenie poskytovania služieb na celom svete. V súčasnosti dohliadam na poskytovanie služieb mimo USA. Mám zamestnancov po celom svete a centrálu v Bratislave. Tento rok som prevzal pozíciu generálneho riaditeľa AT&T na Slovensku.
Pán Labai, spomínate si na začiatky vašej spolupráce s Aj Ty v IT ?
Ak mám byť úprimný, na samom začiatku spolupráce som sa plne neangažoval. Vnímal som ju len cez návštevy dievčat počas Girl’s Day, kde som prezentoval AT&T alebo odporúčal niektorým kolegom, aby túto aktivitu podporili. Považujem to za veľmi dôležitú aktivitu, pretože AT&T je tu už 139 rokov a plánujeme tu byť ešte dlho, a na to potrebujeme šikovných ľudí.
Stretávate sa s dievčatami, ktoré za vami prichádzajú na Girl’s Day, osobne? Ak áno, ako ich vnímate?
Áno, stretávam sa s nimi. Na začiatku sú niektoré plaché, pretože nevedia, čo majú očakávať. Po hodine alebo dvoch však zistia, že naša firemná kultúra je veľmi otvorená a priateľská. Začnú klásť otázky a interakcia sa zlepší. Je to dôležité, pretože tí, ktorí sa nepýtajú, sa dozvedia menej.
Prečo je podľa vás dôležité motivovať mladé dievčatá a ženy k získavaniu digitálnych zručností?
Osobne si myslím, že v každom tíme musí byť správny mix ľudí s rôznymi zručnosťami. Ženy prinášajú kreativitu a zmysel pre zodpovednosť. Keď som dohliadal na obchodné oddelenie, mali sme v tíme veľa vynikajúcich predajkýň.
Môžete nám povedať, aké percento žien v súčasnosti pracuje v spoločnosti AT&T a aké je zastúpenie žien vo vedení?
Počet sa mení, ale približne tretina našich súčasných zamestnancov sú ženy.
Podnikáte nejaké systémové kroky na zvýšenie počtu žien vo vašej spoločnosti alebo na zvýšenie diverzity?
Najprv by som vás rád uistil, že je jasné, že uchádzači sú vyberaní na základe ich vhodnosti bez ohľadu na pohlavie, náboženstvo alebo farbu pleti…. každý má rovnakú šancu získať u nás prácu. Zároveň sa však vždy snažíme zvyšovať rozmanitosť našich tímov. Robíme to externe (napríklad u vás), ale aj interne, kde máme skupiny ako Women of AT&T, ktoré združujú zamestnankyne, ktoré si vymieňajú skúsenosti a navzájom si pomáhajú v kariérnom raste.
Máte v súčasnosti voľné juniorské pozície, o ktoré by sa mohli uchádzať naše absolventky kurzov?
Ideálnym spôsobom, ako sa dostať do našej firmy je pozícia technickej podpory (customer care servis), ktorá pracuje s našimi zákazníkmi. Na to je potrebné dobre ovládať angličtinu a zaujímať sa o technológie. Na všetko ostatné poskytujeme školenia. Samozrejme, odtiaľ môžu ľudia postúpiť na vyššie pozície.
Čo podľa vás prinášajú ženy do technológií?
Zo svojej skúsenosti by som povedal, že iné vnímanie situácie alebo problému. To je kľúčové, pretože hoci umelá inteligencia za nás dokáže robiť jednoduché veci, na tie zložitejšie, budeme potrebovať práve rôznorodosť pohľadov.