Women UX Academy 8
Kurz je určený pre záujemkyne o UX (User Experience), spôsoby ideovania a prototypovania produktov, best practices pri návrhu ale aj testovanie a aplikácie, ktoré s tým pomôžu.
22.10.2021 - 16.11.2021
17:00 - 19:30

Kurz je vhodný pre úplné začiatočníčky bez predošlých skúseností. UX je oblasť dizajnu, ktorá sa zaoberá pocitmi a zážitkami človeka pri interakcii so systémom, či už ide o webovú stránku, aplikáciu alebo softvér.
Informácie o kurze:
- Súčasťou kurzu sú aj domáce úlohy a skupinová práca (aj na domácich úlohách). Účastníčky preto musia počítať s aj približne 3 hodinami týždenne na vypracovávanie úloh mimo samotných lekcií.
- Lekcie prebiehajú striedavo tak, že jedna lekcia je teória a úlohy (trvanie lekcie je 2,5 hod.) a nasledujúca lekcia je review a pomoc pri riešení úloh (trvanie lekcie je 1-2 hod.)
- Komunikácia medzi účastníčkami a s lektorom prebieha cez nástroj Discord.
Obsah kurzu:
- Úvod do pojmov (UX, UI, DT a pod.)
Predstavenie si základných pojmov a ich rozdielov. Napríklad User eXperience, User Interface či Design Thinking. - Čo je to usability (použiteľnosť) a ako s ňou pracovať
V tejto kapitole si predstavíme 5 základných atribútov použiteľnosti (naučiteľnosť, efektívnosť, zapamätateľnosť, chyby, uspokojenie) a zopát jednoduchých pravidiel, ako ju dosiahnuť. - Best practices a patterny
Kapitola sa venuje predstaveniu postupov, knižníc a nástrojov, ktoré sú odladené a uľahčia vám začať s dizajnom. Pozrieme sa na veľké design systémy ako Google Material Design, IBM Carbon, ale aj na zbierky patternov - Používateľský výskum a tvorba cieľových skupín
Základy používeteľského výskumu. Príprava rozhovorov a scenárov pre analýzu používeteľského správania a ich očakávaní. Rozdelenie používateľov do persón a cieľových skupín.
Praktické úlohy:
– Príprava rozhovorov
– Tvorba persóny
– Triedenie zákazníkov do cieľových skupín - Tvorba používateľských ciest a ich testovanie
Návrh ideálnych používeteľských ciest pre vybrané riešenia. Povieme si aj o návrhu testovacích scenárov pre otestovanie nami navrhnutých používateľských ciest.
Praktické úlohy:
– Návrh používateľskej cesty pre vybrané riešenie
– Návrh testovacieho scenáru
– Testovanie so zákazníkom - Analýza existujúcich riešení
Rozbor existujúcich webových stránok z pohľadu analytík (Google Analytics) a iných nástrojov, ktoré nám môžu ako pomôcť, tak aj zatieniť hľadané informácie, ak si nedáme pozor (HotJar, Fullstory a pod.).
V praktickej časti si zanalyzujeme existujúcu stránku klienta. - Informačná architektúra
V tejto kapitole si predstavíme základné pojmy a procesy využívané v návrhu informačnej architektúre. Pozrieme sa na existujúce príklady a skúsime si navrhnúť novú navigáciu pomocou card-sortingu. Okrem toho si skúsime aj napísať obsah pre webovú stránku v rôznych formách. - Prototypovanie a dizajn
Táto časť je zameraná na praktickú prípravu tzv. low fidelity prototypov, teda rukou kreslených obrazoviek a ich použitie na simuláciu funkčnej aplikácie. V časti venujúcej sa dizajnu si povieme niečo o základoch fungovania farieb a tvarov na človeka spolu s praktickými ukážkami. - Nástroje pre prácu s dizajnom (Balsamiq, Figma)
V poslednej kapitole si ukážeme niekoľko nástrojov, ktoré sú bežne využívané pri návrhoch rozhraní. Začneme aplikáciou pre tvorbu wireframes – Balsamiq Mockups. Ďalej sa pozrieme na vektorové nástroje pre kreslenie vizuálov Sketch a Figma. V poslednom menovanom si vyskúšame aj navrhnúť vizuál pre náš projekt pomocou knižníc komponentov. Na záver si pozrieme a vyskúšame nástroje na tvorbu interaktívnych prototypov a získavanie spätnej väzby InVision a Marvel.
✓Čo je potrebné mať na kurz?
Počítač, stabilné internetové pripojenie
✓ Kontakt
V prípade akýchkoľvek otázok kontaktuj projektovú manažérku Veroniku Pizano: pizano@ajtyvit.sk

Martin Puškáč
Martin Puškáč pracuje ako digital designer (UX/UI) viac ako 10 rokov. Ako konzultant pôsobí v spoločnosti IceBear, kde pomáha rôznym, aj medzinárodným, projektom v oblasti poisťovníctva, investovania a bankovníctva zlepšiť UX. Venuje sa aj metóde pre návrh inovatívnych riešení nazývanej Design Thinking a túto metódu školí aj svojich klientov a kolegov.
Partneri podujatia

Súťaž je realizovaná v spolupráci so spoločnosťou Accenture.
